יחיאל אינדור שוחרר ממעצר; "הגנה עצמית מובהקת"

בנצי לייזרוביץ No Comments on יחיאל אינדור שוחרר ממעצר; "הגנה עצמית מובהקת"

שופט בית המשפט השלום עמיר שקד הורה לשחרר את פצוע הלינץ' יחיאל אינדור למעצר בית אך נענה לבקשת המשטרה להוציא צו עיכוב ביצוע על מנת לאפשר להם לערער למחוזי. במהלך הדיון התברר כי לא הייתה נתיחה של הגופה וכי אי אפשר להוכיח שאכן הקליע שפגע בהרוג נורה מהנשק של אינדור

צילום: Chaim Goldberg/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט השלום בירושלים החליט מוקדם יותר היום (שלישי) לשחרר את פצוע הלינץ' מבנימין, יחיאל אינדור, ולא להיענות לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו בשמונה ימים נוספים. את אינדור ייצגו בדיון עורכי הדין אביחי חג'בי ונתי רום מארגון חוננו. לאחר החלטתו של השופט עמיר שקד ביקשו במשטרה צו ביצוע על מנת לאפשר להם לערער לבית המשפט המחוזי, ודיון בנושא יתקיים בשעה 14:00 אצל השופט אלכסנדר רון.

במהלך הדיון התעקשו עורכי דינו של אינדור כי עברו 12 יום של חקירה בהם הוא שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים, ועם זאת התנהלות המשטרה היא כאילו מדובר ביום הדיונים הראשון. כמו כן נציג המשטרה אמר כי אין להם תיעוד של האירוע מתחילתו ועד סופו. עוד אמר נציג המשטרה כי מספר אבנים נלקחו מהזירה על מנת לבצע בדיקת D.N.A ולברר את זהותם של התוקפים.

בנוסף, הודה נציג המשטרה במהלך הדיון כי גופתו של ההרוג לא נותחה, וכי בכוונתם לבקש חוות דעת מהמכון הפתולוגי. נציין כי הדבר סותר את טענת המשטרה מהדיון בשבוע שעבר כי בהתאם להודעה שקיבלו במשטרה, והוצגה בפני בית המשפט, אכן הייתה נתיחה של הגופה. כמו כן הודה הציג המשטרה כי בעדות של הפתולוג הפלסטיני הוא ציין שהירי בוצע ממספר מטרים ושלא נמצא קליע שקושר לנשקו האישי של אינדור.

כאמור בתום הדיון הורה השופט שקד לשחרר את אינדור למעצר בית, אך עם זאת המשטרה ביקשה להוציא צו עיכוב ביצוע על מנת לאפשר להם לערער על ההחלטה. עורכי דינו של אינדור התנגדו לבקשה וטענו כי כבר נעשה כאן עינוי דין, אך עם זאת החליט השופט לתת צו עיכוב ביצוע עד מחר ב-13:00 וכן אפשרות לערער למחוזי עד השעה 15:30.

video
play-sharp-fill
עו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו מסר לאחר הדיון: "בית המשפט השלום הורה היום בפעם השנייה על שחרורו של יחיאל אינדור למעצר. בית המשפט קבע באופן חד משמעי שעניינו של אינדור יכול להיחקר גם כשהוא מצוי במעצר בית. היום גילינו שהסיפורים של היחידה החוקרת לפיה יש דו"ח פתולוגי אינם נכונים. היחידה החוקרת לא יכולה לדעת ממה הוא נהרג, באיזה זווית הוא נהרג והיא גם לא יכולה לענות האם אותה ירייה של אינדור היא זאת שהרגה את הפלסטיני, והאם זה היה אחרי שהוא הותקף בצורה ברוטלית ושברה גולגולתו".

"בית המשפט הבין שוב שאין חשד סביר והוא לא מתחזק אחרי 12 ימים שאינדור נמצא במעצר במצב הגופני והנפשי שלו , ואנחנו שמחים על החלטת בית המשפט. אני מקווה שהיחידה החוקרת ופרקליטות המדינה תפסיק עם האובססיביות בתיק הזה ולא תגיש ערר לבית המשפט המחוזי. את התיק הזה אפשר לנהל שאינדור מצוי במעצר בית ולחקור אותו שם. מתחילת הדרך אמרנו, התיק הזה הוא תיק תקיפה ברוטלית של פלסטינים על מתיישבים יהודים. לא הייתה שום סיבה לתקיפה הזאת, ואנחנו שמחים שבית המשפט שם היום סוף לסאגה הזאת. אני מקווה שבית המשפט המחוזי, ככול שידון בערר, לא ישנה את ההחלטה", הוסיף עו"ד חג'בי.

עו"ד נתי רום מארגון חוננו אמר: "אנחנו רואים היום את מה שצפינו מההתחלה. לא ברור למה יש להט כזה כנגד מרשיי ודווקא כנגד היהודים שהותקפו, ולעומת זאת כנגד הפלסטינאים אומרת המשטרה שזה דורש תיאומים והרבה כוחות, והיא לא מבצעת את המעצרים ולא מערערת ולו פעם אחת על שחרורם של התוקפים. צר לנו על כל יום שישב פה מר אינדור במעצר תוך שהוא חולה אחרי ניתוח מוח. טענת ההגנה העצמית פה היא מובהקת, ואם זו לא הגנה עצמית, אפשר למחוק את הטענה הזאת מספר החוקים. אנחנו שמחים על החלטת בית המשפט בירושלים ומקווים מאוד שלט יערערו עליה".



0 תגובות